Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

S prádlem do prádelny?

Moje první zkušenost s veřejnou prádelnou nedaleko našeho bydliště v Nuslích. Dlouho jsem se bránila, ale nakonec jsem prostě musela jít :).

Prádelna v Nuslích

Mám dobrého kamaráda, který léta bydlel v Praze a neměl pračku. Je to trošku „šampón“, chodil vždy jako ze škatulky nebo lehká nedbalá elegance. Předpokládám, že ve svém stylingu pokračuje i v Ostravě, kam se loni přestěhoval kvůli lásce. Lepší důvod ke stěhování si vlastně ani neumím představit.

Upřímně jsem nikdy nechápala, proč si nekoupil pračku (otázka peněz to u něj rozhodně nebyla) a stále chodil to veřejné prádelny.  Sama jsem si na to připadala moc líná, musela bych prádlo nosit tam a zpět, něco to stojí a ten čas! Doma to naházím do pračky a můžu dělat cokoliv.

Nedávno jsem se poprvé v životě ocitla v situaci, že jít do prádelny byla nutnost, protože povlak na naší novou matraci už prostě do pračky nenacpu. A věřte mi, že jsem se skutečně snažila. Marně.

Ráda bych se tedy podělila o svojí první (a vůbec ne špatnou) zkušenost s prádelnou.

European Laundry mám naštěstí pár minut chůze od domu. I tak se mi zdálo, že narvaná Ikea taška se dost pronese. Místo působí na první dojem čistě a vypadá trochu malé. Čekala jsem to asi po vzoru amerických filmů o dost větší. K dispozici jsou pouze 2 pračky o různé velikosti. Jedna je do 10 kg prádla a vyperete v ní za 125 korun a druhá je do 14 kilo a na tu potřebujete 150 korun. Pokud chcete využít i sušičku (kdo by se chtěl tahat s mokrým prádlem), potřebujete dalších 50 kč na 15 minut sušení.

Na praní i sušení rozhodně potřebujete mince. Buď jste dostatečně vyzbrojeni vlastní municí nebo využijete automat, který vám rozmění papírové peníze na žetony. Jeden žeton je v hodnoně 25 kč. Vložila jsem 100 korunovou bankovku, vypadly 4 žetony. Ty putovaly do pračky a dotlačila jsem to do 150 korun vlastními drobnými.

U praní je volba ze 4 programů, kde vybíráte jen teplotu a poslední možnost je jemné praní. Určitě mě překvapila délka jednotlivých programů, všechny mi přišly celkem krátké. Mnou zvolená teplota 60 °C zabrala pouhých 37 minut praní. Doma bych při stejné volbě prala hodinu a dvacet minut. Takže docela úspora času, ale nejsem si úplně jistá, jestli za 37 minut lze mít povlak na matraci skutečně dobře vypraný.

Obě sušičky pojmou do 14 kg prádla a za těch 15 minut sušení jsem byla celkem spokojená. Ale je pravda, že potahový materiál na matraci bývá po vyprání v podstatě pouze vlhký a dobře se suší. Zkušenost mojí známé je, že cyklus na prádlo potřebovala zopakovat. Pak vás sušení vyjde na 100 Kč.

Jedno praní a řekněme 2 sušení, dohromady tedy 250 kč za hodinu a pár minut navíc. Je to málo? Hodně? Tak pro každého asi jinak, ale já jsem jinou volbu v podstatě neměla.

Na místě oceňuji určitě wi-fi a dá se říci, že tu hraje celkem příjemná hudba. Nicméně nastavená je poměrně hlasitě, snad aby přehlušila zvuk praček a sušiček. Pokud bych přišla s vlastní muzikou, spíše by mi hudba ze stropních reproduktorů vadila. Bylo by super, kdyby se dala manuálně ztlumit.

Jediné, co mi zde trošku chybělo, byla toaleta. Ale chápu, že to je celkem sci-fi, okamžitě by se z toho stal veřejný záchod a jak by asi vypadal... Každopádně za mě je to fajn služba a jsem ráda, že v Nuslích je. Poslední dobou se v naší čtvrti zavírají podniky všech možných druhů, tak jsem zvědavá, zda prádelna vydrží.

Autor: Lenka Čenščáková | neděle 28.4.2019 9:35 | karma článku: 18,71 | přečteno: 1039x
  • Další články autora

Lenka Čenščáková

Nevím, kým jsem a kam patřím

Někdo ví od dětství, co bude jednou dělat. Někdo jiný neví vůbec a to může být trochu problém. Bohužel patřím do té druhé skupiny.

31.12.2023 v 9:58 | Karma: 13,66 | Přečteno: 325x | Diskuse| Osobní

Lenka Čenščáková

Terapie psaním 1

Proč nezkusit něco, co údajně funguje. Tenhle článek je moje vzpomínka na prostředí, ze kterého pocházím, do jaké situace jsem se narodila. Zároveň je to pokus vypsat ze sebe určitou marnost, kterou okolo toho všeho stále cítím.

7.12.2022 v 18:08 | Karma: 14,05 | Přečteno: 374x | Diskuse| Osobní

Lenka Čenščáková

Rehabilitace? Jedině Beroun!

Koncem léta jsem pobývala 3 týdny v Rehabilitační nemocnici v Berouně po operaci bederní páteře. Jestliže máte nějaké potíže (nejen) s pohybovým ústrojím, rozhodně doporučuji RNB vyzkoušet.

11.11.2018 v 22:22 | Karma: 18,66 | Přečteno: 5709x | Diskuse| Osobní

Lenka Čenščáková

Život přistěhovalce do Nuslí

Nusle mají mnoho podob a žijeme tu s rodinou příliš krátce na to, abychom je zcela objevili. Co se však přehlédnout nedá, jsou bezohlední majitelé psů, kteří vytvářejí temný a smradlavý obraz této čtvrti.

20.9.2018 v 14:14 | Karma: 22,30 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Lenka Čenščáková

Dovolená s cestovní kanceláří - sliby versus realita

Obecně nemám moc zkušeností u cestovních kanceláří, nerada vkládám svůj osud do cizích rukou. Rozhodla jsem se ale udělat výjimku s ohledem na můj 5. měsíc těhotenství a některé další faktory. Hnána podivnou panikou, že po porodu už se asi dlouho nepodívám nikam, jsem nakonec trošku přemluvila manžela, abychom vyzkoušeli takovou mini dovolenou na 5 dní (4 noci) s cestovní kanceláří. Už dlouho jsem měla v hlavě Řecko – teplo, moře, spousta míst k navštívení...nakonec mi padl do oka ostrov Zakynthos.

19.8.2013 v 15:34 | Karma: 16,66 | Přečteno: 1874x | Diskuse| Cestování

Lenka Čenščáková

Pravdu nebo lež?

Při současném stavu na naší politické scéně je to možná dobrá otázka. Budu se ale od politiky držet dál a zkusím tuto otázku aplikovat do běžného života dvou mladých lidí.

17.6.2013 v 9:49 | Karma: 6,70 | Přečteno: 301x | Diskuse| Ostatní

Lenka Čenščáková

Hubnout, hubnout, hubnout!

Nevím, zda se to týká i pánů. Předpokládám, že asi trochu v menší míře. Tlak na štíhlou postavu je v dnešní době asi na obě pohlaví, nicméně zaměřím se na to z toho ženského pohledu. Ostatně, ráda bych se podělila o své zážitky.

4.6.2013 v 11:07 | Karma: 13,84 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Ostatní

Lenka Čenščáková

Oooooo, služby, služby, kdy už se v ČR zlepšíte???

Nevím jak Vy ostatní, ale stále se často setkávám s negativními zkušenostmi, co se služeb v České republice týká. Vlastně ani nechápu proč. Pamatuji si ten optimismus po revoluci, kdy jsme pomalu začali strkat nos do zahraničí a žasli nad ochotou prodavaček v obchodech, jejich rychlostí, stylem obsluhy v restauracích atp. Je pravda, že srovnávat služby u nás v českých restauracích příkladně s těmi americkými, to je prostě nesmysl. Ti z Vás, kteří viděli film Waiting, asi budou vědět, o čem mluvím. Sama musím uznat, že mnohdy je to snažení číšníků v Americe o spropitné prostě přehnané a máte pocit, že by vás láskou snědli. Všeho moc škodí, ale možná by se na to dalo rychle zvyknout.

23.5.2013 v 9:10 | Karma: 31,08 | Přečteno: 2775x | Diskuse| Společnost

Lenka Čenščáková

Bídný život?

Můj kolega v práci je fajn chlap. Někdy moc mluví a přehání, ale s čistým svědomím mohu říci, že je to někdo, s kým je radost pracovat. Alespoň já jsem si to vždycky myslela. Pokaždé pomůže, když je to v jeho s

15.5.2013 v 13:29 | Karma: 15,54 | Přečteno: 1252x | Diskuse| Ostatní

Lenka Čenščáková

Moje legendární "blondýnovská" historka

K blondýnám mám speciální vztah. Ačkoliv si myslím, že moje vlasy jsou hnědé, pouze s občasnými světlými pruhy (tedy melírované), když se mi to zrovna hodí, neváhám se nad věci povznést s výrokem: No jo, jsem blondýna.

14.5.2013 v 11:00 | Karma: 15,41 | Přečteno: 929x | Diskuse| Ostatní

Lenka Čenščáková

Neuvěřitelný příběh, který se skutečně stal

Tento příběh je typu „jedna paní povídala“, ale skutečně se stal spolubydlícímu mojí známé. V podstatě si myslím, že takové situace píše opravdu jen život, těžko by to někdo takto vymyslel. Bohužel neznám skutečné jméno spolubydlícího, budu jej tedy nazývat Pete.

6.5.2013 v 9:46 | Karma: 21,48 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Ostatní

Lenka Čenščáková

Věčný souboj s časem

Když jsem byla malá, velmi těžce jsem prožívala veškerá setkání u prarodičů, kde čas hrál určitou roli. Příkladně vstát na autobus, na vlak, jít nakoupit hned jak otevřou obchod, atp.. Můj dědeček byl totiž přímo posedlý časem. Nejenom, že chtěl být všude včas, vlastně chtěl být všude daleko dřív, než bylo nutné.

5.5.2013 v 20:18 | Karma: 14,09 | Přečteno: 565x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1417x
Žena vodnář se všemi klady i zápory, které k tomuto znamení patří.

Seznam rubrik